Saturday 17 December 2011

Ragam Budak Kelas Aku...

Aku bersama ngan sidak orang tok dah 2 tahun dah. Dari Tingkatan 4 sampey Tingkatan 5. Dalam masa 2 tahun ya, aku dapat kenal sidak orang dengan lebih dekat. Walaupun sik sama ngan sidak dari Tingkatan 1, sik bermakna juak nak sik kenal dengan dekat? Biar aku terangkan perangey or sifat sidak orang yang sama kelas aku tok.... :)

Phang Kong Hui 
Tok ketua kelas kamekwang. Chinese boy. Diam di Kampung Jemukan, sama ngan aku. Phang tok, amanah orangnya, always on the time bila disuruh, pendiam (dolok la, nektok dah pandey nyelak orang) & pandey lam akademik, salu dapat tempat ke 2 dalam kelas. Ku rasa ku sik pernah nangganya tok marah gik (nang sik ingin pun ku nangga nya marah, sipek~). 


Nur Fatima (kiri), Norfazila (kanan)
Nur Fatima penolong ketua kelas kamekwang. Asal dari Kampung Jemukan, sama dengan aku juak. Aku dengan Timah sama sekolah rendah sampey menengah tok. Timah tok lain sikit. Penyindir bertauliah! Hebat tuu~ Hehe. Bila bertemu dengan miak nama Erna, si bespren nya ya, nang ada jak kamboh. Nya tok salu ada prob dengan ehem nya. Nya sudi share cita prob nya ngan girls kelas. 

Norfazila, asal dari Kampung Semera. Jiela tok kecik orangya, nang kecik lalu. Jiela tok even badan nya kecik, tapi nang kuat makan. Siyes! Haha. Nya tok kawan yang sudi dengar apa2 jak masalah kita. Banyak peminat nya tok. Hehe. Salu kenak buli si Zarith. Sik complete nya duak Zarith mun salah sorang sikda. 

Aku (kiri), Zarith Zulaikah (kanan)
Aku, hmm, rasanya no need la ku nak terangkan sapa aku. Aku adalah aku :3

Zarith Zulaikah, asal dari Kampung Semera. Zarith tok ompuan paling hyperactive dalam kelas. Nang sik sah mun sik kaie ngan Jemey dengan Adib. Ku rindok ati nangga sidak nya kaie segal benda kecik jak. Zarith tok bait orangnya, sik lokek dengan apa2 jak benda. Then, nya jenis yang sapot abis kawannya. Sik kira benda ya besar or kecik. Nya pandey memasak aie! Ku nektok rindu spaghetti nya. *Zarith, kelak ajar kamek k?. 

Aku (kiri), Puteri Sulaihah (kanan)
Aku, hmm da gik menyemak. Aku.......dah! FULLSTOP!

Puteri Rozali a.k.a Yiyi, satu2nya miak dari Kampung Jaie kelas kamekwang. Yiyi tok mula2nya pendiam. Lamak2 terserlah juak pangey nya yang a lil bit kedak aku (pangey pusak ehh Yi :3). Nya tok pandey orangnya. Kawan yang dudok sebelah aku dalam kelas. Nya bait, selalu kenangkan kawan2 nya. Bila nya wakil sekolah, nya sik lupak suruh aku join sekaki. Sehinggakan da sari ya nya madah, nya sikkan pegi wakil sekolah dalam Forum Remaja mun aku sik ikot nya sekali. Gia juak dengan Bahas Ala Parlimen. Gambar yang aku guna ya lah gambar kenangan aku dengannya pegi Bahas Ala Parlimen kat SMK Wira Penrissen. Glad to be your friend, Yi :)

Nurmalisa (kiri), Siti Shahfirawati (kanan)
Nurmalisa, asal dari Kampung Semera. Malisa tok childish sikit. Nya tok jenis yang main redah jak, perasaan malu memang diketepikan. Maksud aku, mun nya nak molah apa jak, nya sik duli orang gik. Dolok nya 'bising' dalam kelas. Nektok, entah aku pun sik tauk juak, pendiam abis! Apa2pun, aku doakan kau okay2 jak lah oo Malisa? :) 

Siti Shahfirawati, asal dari Kampung Terasi. Siti tok bespectacled. Nya pun pandey juak memasak. Nya tok sik berapa bising dalam kelas. Diam jak, tapi mun dengan aku or sapa2 jak yang nya kira rapat lam kelas, bok ku paham giney nya sena. Nya bait, selalu temankan aku mun pasal berjalan dalam sekolah (terutamanya tandas & bilik guru). 

Aku (kiri), Angelia (kanan)
Aku, asal dari..... -.-' (no need)

Angelia, asal dari Kampung Tungkah Dayak. Angelia tok ayu orangnya. Rajin berusaha dalam membaiki kelemahannya dalam akademik. Nya bait, sik pernah pun berdendam dengan aku even aku tok pernah jadi 'madu' nya dolok -.-'. Mula2 memang kamek 2 sik ngam. Nektok, dah jadi kawan baik dah. Past is past oo Angelia? :') Gpun kita dah berpakat kan kan kan? 

Erna Chulidie (kiri), Nur Fatima (kanan)
Erna Chulidie, asal dari Kampung Ensika. Erna tok bespren dengan Timah. Sik sah mun sidak sik bersama. Pangey nya banyak sama dengan Timah. Nya tok, even Iban sali pun, nya hormat agama Islam. Best juak berkawan ngan nya tok, sebab direct jak kaka sik kesah kata2 ya pedas or sik :D (aku suka berkawan dengan org yg jujo). 

Muhd Erwandi (baju purple)
Muhd Erwandi, asal dari Kampung Semera. Orang gelarnya BOB. Bob tok, bila kita TATAP MATANYA, kompom nya sikkan dudok senang lekak ya. Haha. Kuat menyelak, suka sapot sidak Jemey & Adib ngatik si Zarith dalam kelas. 3 lawan 1 :) 

Mohd Hamizan (depan), Norazam (belakang).
Mohd Hamizan, asal dari Kampung Semera. Lebih dikenali dengan nama Yen. Yen tok orang gelar 'superman'. Bercerita pasal moto jak jak keja. 

Norazam, asal dari Kampng Semera juak. Orang nunggahnya Ajam. Ajam tok kaki nyelak + ngaco orang. Nya ada pangey yang pelik sikit. Nang pelik eh. Ya jak pat ku madah. 

Muhammad Raihan.
Muhammad Raihan, asal dari Kampung Pendam. Raihan tok pembahas sekolah. Always dapat nombor 1 dalam kelas. Satu2nya laki yang sentiasa guna songkok waktu sekolah. Nya tok boleh dikatakan 'bku rujukan' kelas mekwang. Nindak gik mun ada blur lam Kimia, Biology, Physics & Addmaths, mesti agaknya. Kompom nya berik jawapan terus (show kertas jawapan, ambik jalan mudah hehe).

Adib Amirul Lee.
Adib Amirul Lee, asal dari Kampung Rangkang. Adib tok pelik sikit. Gayanya ada la juak 'lembut' tapi bukan jambu. Yang lucunya, da sigek ari ya Malisa tengah letak lipgloss kat bibirnya. Adib yang perati Malisa terus nak cuba juak. Hahaha! Adib salu kaie ngan Zarith, sik sah mun sehari sik berperang. Bak kata cikgu Leha, ''kamu macam catur, masing2 jadi bishop''. Kan Adib huruf A, Zarith huruf Z, time kedudukan exam memang cun sidak jadi bishop~ (mun paham bisa).

Bobays
Bobays tok orang paling slumber lam kelas aku. Ilek ajak nya mun keja umah sik siap. Agik dapat lengleng nya before cikgu masok. Mun aku koh, menggelabah jak keja mun kedaknya. Hahaha. 

Mohd Azmir (lelaki)
Mohd Azmir, asal dari Kampung Jemukan (sama dengan aku). Jemey tok sama sekolah ngan aku dari tahun 4 gik. Nya tok time awal2 taun tok tek ngembak palak lasak nya ke sekolah (hahahaha tetak). Nya tok salu kaie ngan Zarith. Tapi yang best nya duak tok, lepas kaie lu bebait. Ohh yaa, teringat dengan perjanjian sidak 2. Yerrr, ehemm! (mlas nak mention sitok apa benda perjanjian ya. Marah sidak kelak). 

Trendy Emanuel (lelaki)
Trendy Emanuel, asal dari Kampung Tungkah Dayak. Trendy tok orang nunggah nya cicak (sik tauk pa story). Apa2 jak nak dipolah nya mesti nyuruh org tetak. Makin2 la aku waktu exam, nya dok tepi. Aku yang tengah khusyuk dengan kertas soalan boleh ilang tumpuan entamnya ngembak tetak. Haishh. 

Roy Cliff..
Roy Cliff orang paling diam lam kelas. Dolok asalnya tok nang pendek gik dari aku. Tapi masok taun tok, wow nang tinggi melebihi aku! Makan kalsium kali. Bagus2 lah. Roy suka nyakat Phang, then salu juak bekepong ngan Phang lam kelas. Haihh gik masih juak jiwa kanak2 lam Tingkatan 5 :3 (tengok Trendy belakang Roy, guna sunglass. Mok cover tido lam kelas time cikgu ngajar)

Jonathan Josh (kiri)
Jonathan Josh pembahas sekolah juak macam si Raihan. Wahh nya tok nang POWER mun berbahas. Word main~ Berbunga2 sekali! Aku pernah ikotnya bahas, syiobih, aku sik sangka nya camya. Masa latihan sikda lalunya latih 'taktik' ya. Tapi bila dh dlm petandingan, keluar suma sapa diriknya. Proud of you! 


Nektok, mekwang sikda gik kumpul dalam satu kelas. Masing2 dah ngembak haluan masing2. Harap sigek ari kelak dapat jumpa gik ngan takwang :'D 

5 Amanah 2011 of SMKSH is the best ever class that I have. Laugh, cry, annoying, anger, we felt all along. Thanks a lot, friends. You made my days. 






3 comments:

  1. wah2..cney knek tk eh? jenguk2 juak blog kmk,http://eppy25.blogspot.com/
    wlaupn xkcak kedak blog tk,tpi skurg2nya kongsi pndpt gney..ok? (kenal dak gik ngan kmk kh..pmbhas gedong..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Okay, aie ingat bah kmk ngan ktk. Hehe.
      Kmk nektok sambong degree kat UPSI. Ktk maseh sekolah ka?

      Delete

Senang-senangkan hati anda untuk tinggalkan jejak di sini :)