Tuesday 21 February 2012

Hari Asrama Terbuka SainsKu'12

Setiba ja aku kat sia, aku terus ke asrama. Sasaran aku, bilik 8 Desa Permai (PA8). Dalam aku berjalan ya, banyak terjumpa junior yang aku sik kenal (memang la). Cepat-cepat aku berjalan sebab sik sabar nak nangga bilit lamak aku dolok. Bukan sekadar bilit, junior yang aku sempat sama-sama sebilit dolok juak. Hehe.

Bilit aku tingkat 2. Jadi perlu naik tangga. Aku terpelecok kat tangga sebab naik sik berhati-hati. Nama sik sabar nak nangga bilit tek. Haha. Bila limpas bilik 10, aku sempat tilit dari pintu yang terpampang luas ya. Junior dalam ya yang aku agak kenal la juak, nangga aku kedak heran. Entah, dari apa yang aku nangga la, sidak kedak ya. Limpas bilit 9, terdengar sora sorang duak madah "eh kak Syazzlyn ya nak?".. "Aok, kak Syazzlyn la ya". Pas ya kejut nangga 2 orang junior berekot keluar dari bilit 9. Ha ha ha, segan. Aku segan. Sidak salam aku. Aku masih blur, cuba ingat nama sidak. Tapi mulut kaka beysa macam dah lamak jumpa. *shame on me. Tapi aku masih ingat muka sidak la. Muka yang penah beguro dengan aku kat asrama. Terutama di bilik iron baju.

Dah sampey bilit aku mpun, bilit 8, aku sengaja tercegat kat pintu. Mok detect lok, ni junior yang aku kenal. Belum sempat detect, adik Masz dah tego. Hehe. Nya pelawa aku masok. Err, a lil bit feeling awkward. Junior yang aku sik kenal pun layan aku dengan baik. Macam dah kenal. Haha, first aku mok nangga, katil lamak ku. Dah ada penghuni. *pa ka -,-'. Katil aku selama 3 tahun katil yang sama, tingkat atas cun-cun depan pintu masuk. Katil ya setiap hari minggu, bila terpampang luas jak pintu, aku dapat nangga sidak Ecot main basketball. *malas li aku nak senam dolok. Dok tas katil jak haha. 

Adik Masz layan aku dengan baik. Nya cita macam-macam la. Yerr dah besar dah adik bilit ku tok. Last sama ngan nya, waktu nya form 1. Nektok dah form 4 dah nya. But still cute as usual. *puji kitak tok Masz. Hehe. Tok gambar mek 2.



Aku dapat ole-ole dari bilik lamak aku.


Masz sudi temankan aku lawat bilik-bilik lain. Thanks Masz. * sorry. kamek tok da rasa janggal sikit dah Masz. Bila otw nak ke bilik iron, terserempak dengan sorang junior yang paling rapat dengan aku dolok. Dayang @ Wanie. Dari jaoh gik dah jerit namaku. Rindu indah dengan junior ya. She hugs me, kuat! Hampir susah nak nafas. Macam biasa Wanie akan merengek manjak dengan aku. Haha. Aku suka melayannya. Junior yang aku suka menggedik + mengada + manjak + beguro sama-sama. Tapi suma ya kat asrama jak. Sik nya luar asrama. Walaupun asrama mekwang berlainan blok, tapi aku sanggup berjalan tiap-tiap malam pergi ke asramanya, sleepover dengan sidak bilit nya. 

Sik lupak juak, terserempak dengan adik angkat aku, Amirah. Or twitternya, memeyraa. Aku rasa, nya sorang jak junior yang panggil aku ''kak u'ul''. Haha. *suk ku tek. 

Rasanya sikda pa-pa gilak berlaku. Yang pasti, aku datang asrama perempuan, then chaw gia jak. Sikda pegi asrama lelaki. Sikda pegi nangga tandas. Sikda pegi taman asrama. Berebut gilak nak balit. Hanya sekadar singgah jak ria. And aku doa, biar Ruby House banyak menang. Go Ruby Go! :)


No comments:

Post a Comment

Senang-senangkan hati anda untuk tinggalkan jejak di sini :)